Mijn ervaringen (blank, blond, groene ogen):
Brussel: zeer racistisch. Constant opmerkingen, gefulmineer, vieze blikken, je vreemd aankijkende blikken.
Leuven: op je gemak op straat of door het park lopen in de door jou gewenste kleding is er niet meer bij. Je wordt niet zomaar nageroepen om je pigmentatie of afkomst, maar je moet je wel kleden naar hun normen, ook en zeker op een warme zomerdag want dan lijken de hormonen nog wat heviger te staan! I want to fuck you- ed mensonterende opmerkingen horen is een regelmaat, in je richting spuwen, sissende of allerhande vreemde geluiden horen is ook normaal.
Antwerpen: enkel op de meir ben je veilig, de rest zijn "no go"-zones
Overige steden: stationsbuurten (buurten waar veel allochtonen samenhokken) vermijden.
Btw, ik ken mensen die wat men noemt "racistisch" zijn. Die hebben dan een bepaalde bevolkingsgroep niet meer zo graag wegens slechte ervaringen met die bevolkingsgroep, iets waarvan ze opmerkten dat die bevolkingsgroep meerdere slachtoffers maakte (obv media en officiële misdaadcijfers). Die groep ging echter niet om Chinezen. De meeste mensen die ik ken vinden Chinezen geweldig, en ik hoor daar bij.

Wat u ziet als racisme is eigenlijk gewoon normaal gedrag. Ik moet ook constant mijn handtas laten zien in bepaalde winkels, krijg ook niet altijd zegeltjes, ... Ook krijg ik niet alles waar ik recht op heb. Dat heet gewoon dagelijks leven waarin je goed en minder goedgezinde mensen tegenkomt/competenten en minder competenten, en niet racistische incidenten.