Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
Mijn reactie ging niet om de mate van respectvolheid. Wel over de niet-consequente berichtgeving van de media. Als het met matrakken gebeurt, geen probleem, blijkbaar. Gebeurt het met luide muziek, dan is het plots mensonterend.
|
Terecht, trouwens. Met harde muziek, dat is pesterij. Sinds wanneer wordt de wet ter uitvoering gedwongen met pesterijen zoals harde muziek ?
Zoals ik al zegde: ofwel zijn die mensen daar onwettig, en dan moet hard en kordaat (met de juiste dosis geweld) opgetreden worden, zodat de wet gerespecteerd wordt.
Ofwel zijn die mensen in hun recht, en dan moet men geen zulke pesterijen gaan bedenken he.
Want pesterijen, die kunnen dus ook aangewend worden om mensen die perfect in hun recht zijn, te pesten. Wat ga je nog bekomen ? Stel dat de burgemeester graag zou hebben dat jij je boerderij laat onteigenen omdat hij daar een voetbalstadium zou willen bouwen. Maar jij wil niet en jij bent wettelijk in orde. Mag-em dan ook luide muziek komen zetten zodat uw koeien gek worden, zodat ge wel zult toegeven ?
Daarentegen, als jij wettelijk in orde bent, KAN hij de rijkswacht niet sturen he. En als jij wettelijk NIET in orde bent, dan moet hij zo geen apenstreken (oei, 't is toch gene zwarte hoop ik

) komen uithalen: dan moet de wet gerespecteerd worden en moet gij eruit. Desnoods met wapengeweld.