Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
|
Is dat om te lachen ?
Positief, dat noemt men pas service. (´t zou pas erg zijn moesten ze het niet doen, of verzwijgen... uitstellen...)
Een "terugroepactie" is sowieso de normaalste zaak van de wereld.
Alhoewel er een verplichting bestaat (D sinds 1997) doen de autoconstructeurs dat vrijwillig en zo snel mogelijk, anders zouden ze h€€l diep in hun eigen vingers snijden.... (talrijke rechtszaken zouden dan volgen, en de reputatie is onherroepelijk naar de kloten)
De enorme databank kan men raadplegen:
of
http://www.autoservicepraxis.de/rueckrufe-510890.html
of
http://www.kba-online.de/gpsg/jsp/gpsg1.jsp
of een NL-site wel pas vanaf 2012:
https://terugroepregister.rdw.nl/Pag...pregister.aspx
enz...
Naïef ofzo @ Universalia ?
Best Wiki eens raadplegen als je begint met je rara-smileys:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Product_recall
Een product recall (ook wel terughaalactie genoemd) is het terugroepen van producten door een leverancier. Meestal wordt een dergelijke actie uitgevoerd omdat er een onveilige situatie is ontstaan met het product. Met een product recall probeert de leverancier de schade en aansprakelijkheid zo klein mogelijk te houden. Een product recall is naast een enorm kostbare aangelegenheid voor een bedrijf, ook een mogelijke veroorzaker van imagoschade. Als het professioneel gebeurt kan een product recall ook opgevat worden als een uiting van kwaliteitszorg en verantwoordelijkheidsbesef en kan deze de reputatie van het merk juist ten goede komen.
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Product...otive_Industry
Automotive Industry
In general, the number of recalls has been increasing - with an exception during the economic crisis 2009-2010 – due to time, cost and market pressure. Per year, global automotive warranties are estimated as USD 40 billion, 3 -5 % loss in sales. Low priced production often leads to minor quality, and outsourcing leads to a shift of knowledge concerning techniques and processes. This way, technical failures are more likely to occur due to communication problems between the different parties engaged in the supply chain and missing definitions for technical interfaces. Since most of the failures are introduced within the production phase, an early failure analysis can prevent from high recall costs and image loss. Usually, it takes 12 months from failure detection to correction. An image loss is then bound to happen and will require new, costly marketing efforts to improve it.[38]
|