Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2014, 17:15   #130
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het rare is dat die vele kinderen in de 3de wereld wél nuttig zijn voor zelfbehoud, en die enkele hier nadelig zijn voor zelfbehoud.

Daar kosten kinderen niks, zij die sterven, worden vervangen door de volgende worp, zij die overleven zorgen dan wel voor mama. En ze kosten toch niks, geen kindergeld, geen schoolgeld, geen belastingsvoordeel, geen medische kosten, en later ook geen pensioen.
Klopt, en dan spreken we nog niet over de impact op het milieu. Ik weet niet of de berekening al ooit eens gemaakt is maar hoeveel zou een mens in onze westerse maatschappij aan CO2 uitstoten van wieg tot graf? Als je dat in overweging neemt dan moet je wel zeker weten dat er komende generaties zullen zijn die misschien wel moeite zullen hebben om te overleven...

Ik denk ook dat kinderen krijgen voor veel mensen gewoon puur egoïsme is. Hun eigen kleine wereldje met hun huisje, tuintje en kindje(s) worden dan plots zo ongelofelijk belangrijk. Daarin schuilt volgens mij bij velen puur egoïsme terwijl dit volgens mij weinig voorstelt: het is zo weggeblazen. Ik ben in landen geweest waar ik mensen en kinderen op straat heb zien sterven van ontbering, dan weet je wel hoe relatief zo'n egoïstisch eigen wereldje isL
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden