Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Vrij simpel, aangezien de accu al zo zwaar en duur is, is de extra kost om die zo laag mogelijk uit te smeren in de bodemplaat van een wagen verwaarloosbaar, zeker in vergelijking met de nadelen dat niet te doen.
Een dunne platte brandstoftank heeft zo zijn eigen problemen qua ontwerp. Het kan wel, maar zou een volledige herziening van de bestaande ontwerpen meebrengen, en die kost willen de fabrikanten er niet bij hebben, dat zou aan de winst vreten.
|
En de rest negeer je van een klassieke auto ? (
brandstofmotor-versnellingsbak-uitlaat-katalysators-rest wat alles plaats inneemt...) ?
Lees nog eens mijn post, ttz mijn vraag.
Dat een huidig zwaar accupack 85 kWh in totaliteit nog zwaarder weegt hoef je me niet te vertellen, jij beweerde iets van volumenadeel of trek je die woorden in ?
Citaat:
Tof, maar het zet weeral het huidige nadeel van de accutechnologie in de kijker. Volume en massagewijs alswel productiekost is het ongelofelijk veel minder interessant dan een lege kunststof doos
|
Of ga jij nu echt het accupack vergelijken met een brandstoftank en al die andere
dingen negeren ?
Kijk met brandstof ben je niets als je het niet in een zware brandstofmotor met de nodige emissiezuivering en uitlaten verbrandt en dan nog efficient in voortbeweging omzet.
Ik herhaal want dat heb ik nog bijgevoegd:
Zelfs een # Mercedes Stationwagen (middenklasse E350) kan minder volume laden (omgeklapt*) als een Tesla Model S, wat zei je weer van volumeverlies door accu´s ofzo ?
#
https://www.youtube.com/watch?v=PhTL13ai_mU