Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Zo'n verhaal doet een mens opfleuren. 
Anderzijds zijn ze hier in de buurt deze nacht een dame van +/- 90 komen halen. Het mens was gisteren morgen gevallen en had een hele dag op de grond gelegen. De buren vonden het raar dat haar rolluiken niet neergelaten werden, zijn over het muurtje geklommen en hebben haar gevonden. Naar het schijnt is haar toestand niet zo erg maar voor hetzelfde geld had ze daar dagen lang kunnen liggen ...
In hoeverre is het verantwoord dat oude mensen alleen blijven wonen? Ik weet het niet, het hangt af van geval tot geval maar ik hoop dat ik hier mag blijven tot mijn laatste dag. Ik gruw van bejaardentehuizen.
|
Ik hoop (en denk wel) dat mijn moeder dat lot bespaard blijft. 9 jaar geleden hebben wij een groot huis gekocht, veel te groot voor ons gezin, ongeveer op hetzelfde moment dat mijn moeder haar huis, dat te groot was voor haar alleen, ging verkopen. Dus was de beslissing snel genomen: mama kwam bij ons wonen: zij boven, wij beneden, met volledige privacy voor beiden maar toch altijd iemand in de buurt. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit zo kan blijven.