Ik ben al klant van in het prille Telenet begin en in verhouding op al die jaren tijd mag ik niet klagen. (voor wat ik het maar nodig heb, die verbinding)
Het Wi-Fi draadloze gedoe bij de instellingen van het Telenet modem uitgezet daar ik er geen boodschap aan heb dat draadloze gedoe.
Misschien toch een opmerking over de homepage van Telenet waar soms bepaalde zaken moeilijk op te vinden zijn, even speurwerk dus. Daarbij vraag ik mij soms af, zouden die zelf eigenlijk nog weten welke verbindingen ze allemaal weten aan te bieden?
Een telefoontje, in het verleden, naar de helpdesk van Telenet leerde dat er een Nederlander mij te woord stond (vriendelijke mens daar niet van) maar die ondanks mijn vraag over totaal wat anders ging, begon te zagen ende zeveren, over dat ik nog een oud abonnement had en ik met een nieuwer 'goedkoper' zou uitkomen wat totaal niet waar was.
Ik heb een self installatie gedaan, dus modem gaan halen hoopje kabel meegekregen ...
Op bepaalde ogenblikken viel dat modem op gezette tijden uit. Telefoontje naar de helpdesk of online 'gesprek' leerde dat men daar zou moeten voor komen kijken (technieker). Pijnlijk detail was dat ik nooit geloofde dat het dat nieuwe modem was dat in de fout ging maar wel een 'oude' node op de straat van Telenet.
p.s. Ik denk dat ze die vervangen hebben want ik heb er geen klagen meer van nu ???
De online helpdesk gesprek met een medewerker(ster) is soms moeilijk te vinden. (of werk al niet meer, geen idee van)
De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat het niet altijd de schuld is van de 'lijnaanbieder' zelf want ik denk dat techniekers soms de meest exotische installaties tegenkomen bij mensen thuis. (zij die het even zelf wilden proberen weet je wel)
Een voorbeeld:
--------------
Is uw bekabeling goed, Categorie 5 of 6 of ligt er nog een ouder kabeltje ...
http://www.alternate.be/Sharkoon/Pat.../html/product/
Het juiste modem?
Uw modem goed? (Docsis 3.0 standalone???)
http://klantenservice.telenet.be/sit...angepast_0.pdf
http://speedtest.telenet.be/
Ik denk wel dat er in sommige gevallen veel komt bij kijken.
p.s.
http://www.tik.be/forum/
Daar is om de één of andere 'duistere reden' het forum 'Dommel' gesloten.
Citaat:
Enige negatieve aan werkelijk alle operatoren is dat men in Belgie nog altijd schijtduur is tov andere europese landen
|
Dat is volledig juist wat u daar wist te schrijven, wij betalen ons 'blauw' ten opzichte van onze buurlanden e.a.
