Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Ken je dan de prijs van dat 85 kWh accupack + electromotoren + ... ?
Euh... meer of minder als een vergelijkbare "sportieve" brandstofmotor en zijn bijhorigheden ?
|
Ja en neen.
Als particulier ken ik de prijzen niet die grootafnemers betalen aan hun leveranciers. Maar ik ken wel de prijs die ik zou betalen voor soortgelijke spullen. Ik heb de nodige links al een paar keer doorgegeven op dit forum.
Citaat:
Een vergelijkbare klassieke Porsche Panarema is in de regel duurder, toch raar, ik merk niets van een peperdure accu, helemaal niets.
|
Er is eigenlijk geen vergelijkbare Panarema. Geen enkele heeft een bereik van slechts 350 km normaal gebruik, en ze hebben stuk voor stuk een pak meer vermogen.
Citaat:
Kijk de verste afstand die ik rij met de auto is 240 km (familie in D), geen probleem voor een Tesla Model S.
|
Prachtig, dan is een Tesla S een wagen voor U. Langs de andere kant, hebt U wel een behoefte aan supersportberline van €80 000?
We doen zelden meer dan 20 km enkel.
Daarom dat we een spotgoedkope benzinescooter hebben voor dagelijks gebruik en op dit moment ook nog een Duitse monovolumer op diesel voor de minder groffe transportklussen.
Voor de langere afstanden met meer vracht hebben we beschikking over een voertuig met 1+5 zitplaatsen en de capaciteit tot 800 kg vracht+2000 kg geremde aanhanger.(waar ik niet mee mag rijden, 750 kg aanhanger is mijn max)
Doe die taken maar eens efficienter met een electrische superberline die meer kost dan die 3 voertuigen samen.
Toekomstplannen of een zorgvuldig uitgestippelde route.
Maar ik hou U niet tegen om die tesla S te kopen.