Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2014, 12:09   #438
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Los van acceleratie en laadvolume, weet je wat ik nog zo zalig aan mijn Model S vind (bis)?

- Bovenaan het touchscreen bevindt zich een "Homelink" knopje. Na 30 seconden "trainen" met de afstandsbediening van onze automatische garagepoortopener van 20 jaar oud (!), begreep die Homelink plotseling alles van ons oud systeem, en sindsdien open en sluit ik onze garagepoort van in de auto op het touchscreen!

- Je bent permanent verbonden met het internet (én met Tesla!) via een 3G-verbinding, die inbegrepen is in de aankoop. Dus geen jaarlijks abonnement of zo. (Mag ook wel, gezien de hoge aanschafprijs, maar toch) Facebooken, Googlen, Skynetten,... lukt aardig. Maar video's afspelen en meer gevorderde toestanden zit er niet in. Of moet ik zeggen: zit er NOG niet in? Bovendien lijkt mij op die manier diefstal uitgesloten: Tesla kan op elk moment bepalen waar je wagen zich ergens bevindt, en actie ondernemen (bv. de boel stil leggen, in coördinatie met de politie)

- Ben je met meerdere bestuurders in de familie en/of vriendenkring, dan kan iedereen zijn eigen profiel aanmaken, er zijn naam aan geven, en er de posities van de zetels, de buitenspiegels, het stuur, de favoriete radiostations, internetsites,... in vastleggen. Kom je in de auto na iemand anders, dan kies je je naam op het touchscreen, en de wagen past zich in enkele seconden weer aan aan jou!

- Ik blijf het zalig vinden om de achterkoffer automatisch open te laten gaan van in de wagen, of via de "keyfob" (het Tesla equivalent van een autosleutel) of de smartphone app. En vooral het op dezelfde manier terug dicht laten gaan, voorafgegaan door een verwittigingssignaal dat je doorgaans enkel van vrachtwagens of professionele wagens verwacht, trekt alle aandacht!

En zo kan ik nog een tijdje doorgaan (bis)...

Eat your heart out, Porsche/BMW/Mercedes/Audi/Maserati/Jaguar/... (bis)
Voor u is dat speelgoed waarschijnlijk essentieel.
Ik hou het bij rijden van punt A naar punt B .....en terug....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden