Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Temerix
Ik ben hier nieuw maar ik zou graag jullie opinie is horen over de loonlasten verlaging dat ze willen doorvoeren.
Spreken ze hier over de 5,5 % dat we duurder zijn tov onze buurlanden of de 0,5% met alle loonsubsidies afgetrokken, en dit is niet met de notionele bijgerekend.
De belastingbetaler spendeerd jaarlijks over 12 miljard euro aan loonsubsidies, dus dat moet dan stijgen om de economie draaiend te houden ? Ik versta het eigenlijk niet meer, gaan we moeten betalen om te gaan werken, of worden we betaald om te werken.
de informatie over die 12 miljard euro vond ik in een rapport dat de federale regering gedaan had een jaar geleden, zeer interesant als je meer wilt weten over de loonlast en zo. Nederlandse tekst begint op pagina 44 van het rapport
Het rapport vind je hier
|
Die 12 Miljard is de fetisj van de vakbonden die de mensen zand in de ogen proberen te strooien. Het probleem is dat die 12 Miljard grotendeels naar sectoren gaan die absoluut niet moeten concurreren met het buitenland: dienstencheques, non-profit (de vakbonden en zuilen hebben erg goed voor hun eigen loonkosten gezorgd!), horeca, ....
De loonsubsidies in de reële productieve economie zijn minimaal. En net daar knelt het schoentje. Het zorgt ervoor dat de export-afhankelijke maak-economie volledig verdampt in België.
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)