Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2014, 18:59   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Een prachtige contradictie moet ik toegeven. Je pleit voor law en order met verschrikkelijk geweld afgedwongen... maar wel enkel voor zij die de law vrijwillig onderschrijven gewoonlijk dient dat verschrikkelijk geweld juist om de wet af te dwingen van zij die die niet vrijwillig onderschrijven.
De wetten zijn die wetten die door iedereen (op een paar zotten na) direct gestemd werden. Er zijn daar een paar uitzonderingen op, die niet mogen gestemd worden, en die te maken hebben met geweldpleging op anderen, en contractnaleving natuurlijk. Anders is de maatschappij niet liberaal meer.

Citaat:
Maar goed, ik verklaar bij deze dat ik al de wetten die mij beletten van jou te vermoorden niet meer onderschrijf. Leve het liberalisme!
Dat is het enig soort wetten dat onwrikbaar is. Geen individuele geweldpleging.
En uiteraard ook: gedwongen contract naleving. Dat zijn de peilers van een liberale maatschappij, en die mogen dus zelf niet gewijzigd worden.

Al de rest zijn gestemde wetten, en het volstaat dat een piepkleine minderheid een wet niet wil, en ze komt er niet.

Contracten die vrijwillig werden aangegaan moeten uiteraard gerespecteerd worden (omdat anders een contract niks meer wil zeggen). Dat moet afgedwongen worden. En geweldpleging mag niet. Omdat je anders contracten kan afdwingen natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden