Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Maar kijk eens: ik nam 6000 Euro per maand huur voor een tiental lokalen. Als je aan een grotere prijs zit door zelf te bouwen en zo dan zijt ge onrendabel bezig he !
We zien hier weer eens de staat in al zijn glorie.
(want ik vermoed dat bij den bouw van schoolkes copains ondernemerkes aan zachte prijsjes worden vetgemest en dergelijke natuurlijk)
Het is een van de redenen waarom ik denk dat prive onderwijs goedkoper zou zijn dan staatsonderwijs.
Kijk, ik maak het zelf genoeg mee: als je op budgetten leeft, dan wil je zoveel mogelijk, en ga je ruim uitgeven om de andere te overtuigen dat je meer nodig hebt. In 't publiek zijn kosten een argument om meer te krijgen. Als je in een bedrijf met kosten werkt, daarentegen, dan ga je nadenken hoe je het met minder kan doen.
Ons werkingsbudget werd door twee gedeeld, en we gingen allemaal nadenken hoe we slechtere diensten konden verlenen om toch laten te voelen dat we meer geld wilden en om ons niet belachelijk te maken. Het was niet uit noodzaak. We kunnen best de dienstverlening die we moeten doen met de halve budgetten doorvoeren. Maar principieel gingen we stokken in de wielen steken om die halvering "te laten voelen".
Als je in een bedrijf met de helft van de kosten kan toekomen, spring je een gat in de lucht ! Hier ga je nadenken hoe je het slechter kan maken. En dat is niet enkel bij ons zo.
|
Uw 6000 is totaal onrealistisch. Ik kom op zijn minst op 10.000 uit op basis van een gemiddelde huurprijs. Let wel dat is de prijs voor kale huur, een plateau dus zonder onderverdeling. De rest moet je nog allemaal bekostigen. Daar zit ook geen turnzaal in, geen speelplaats, geen kantine, geen kantoren voor directie en admin, geen leraarskamer.