Discussie: Racisme
Los bericht bekijken
Oud 13 april 2003, 21:26   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Mensen zijn gelijk, culturen en religies (of ideologiën) zijn dit niet. Daarom moeten we er voor ijveren dat we een maatschappij creëren waarbij elk individu gelijke vrijheden, rechten en plichten heeft. Daarentegen, beweren dat religies of culturen gelijkwaardig zijn, da's ideologische onzin.
Ah? En welke cultuur is volgens jou dan méér waard dan een andere en waarom? Zelfde vraag i.v.m. religies.
Bewijs mij dan, met uw theorietjes, dat de Wahabi's in Saoudi Arabië of de Talibans in Afghanistan evenwaardig zijn met onze 21e eeuwse normen en waarden. Bewijs mij dat de Islam gelijkwaardig is met het Atheïsme of de Christelijke samenleving of de Bahaï of het Sikhisme.

Zoals ik al zei: mensen (paars, zwart, wit, groen) zijn gelijk en ik zal hen dan ook zo behandelen. Dat weerhoud me echter niet om kritiek te uiten op bepaalde culturen of religies omwille van, bijvoorbeeld, bepaalde mensonterende gebruiken.
Dan spreek je over de waarde die jij er persoonlijk aan hecht. Wat jij als mensonterend beschouwt, is dat niet noodzakelijk voor iedereen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden