Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar
Vermits we het er allemaal over eens zijn dat een samenleving niet bestaat (Tatcher : there is no such thing as society) dient alles wat nog niet geprivatiseerd is dat te worden. Water en openbaar ligt voor de hand en zal niet lang meer duren. Politie is ook al halvelings bezig. Gevangenissen is ons ook al voor gedaan in de VS en onderwijs en brandweer kan ook blijkt. De politiek heeft zichzelf al geprivatiseerd want van wisselwerking met een basis is er geen sprake meer en ze zijn verworden tot bedrijfjes. Wat nog. Wat is er nog publiek dat we kunne privatiseren ? Lucht zal misschien wat moeilijk zijn tenzij we de lucht zo vervuilen dat we propere lucht in bussen kunnen verkopen.
Taal. Taal is nog een publiek iets dat we kunnen privatiseren. Walter, ik koop alle klinkers. Vanaf heden bij mij te huur. Klinkers.
|
Wat is privatiseren: stoppen met andermans afgepakt geld toe te stoppen.
Als alles zou geprivatiseerd worden dan zouden belastingen logischerwijze 0 worden, en gebeurt alles via vrijwillige transacties.
Mij lijkt het net het omgekeerd, beter de vraag stellen wat er nog kan verstaatst worden. Er is niet veel meer over, das dus gemakkelijker om te zoeken.