Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2014, 05:39   #14
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is inderdaad de domme val waarin de N-VA en compagnie zichzelf opgesloten hebben. De situatie is zo uitzichtloos, dat het JAREN zal duren om dat te saneren. Er is decennia op de poef geleefd, en die uitgestelde belasting (dank u, papa en mama) die men op onze kop heeft gepland, is nu niet uitstelbaar meer. Het Ponzi schema loopt op zijn einde.
Dat Ponzi schema was het ding waar heel veel "sociale verworvenheden" mee betaald werden. Het is alsof de staat bij Maddoff belegd had, en de interesten aan 't uitdelen was. De mooie naam voor dat Ponzi schema heet neo-Keynesianisme. Dat is echt het idee dat men op de poef kan leven, omdat de volgende generatie zoveel rijker zal zijn dat zij onze schulden in principe kunnen afbetalen ; maar dat moeten zij niet doen, want zij kunnen hetzelfde spel spelen. En zo voort. Maw, een Ponzi schema.

Wie wil er nu de leiding van een bedrijf nemen op het ogenblik dat de lijken uit de kast zullen vallen ?

Het is de reden waarom ik fundamenteel betreur dat de N-VA nu aan de macht komt. Zij zal het probleem voor een klein beetje oplossen, maar de brokken zullen groot zijn, en zij zal die verantwoordelijkheid in haar schoenen geschoven krijgen.

Ik was veel grotere voorstander van de Sinterklazen aan de macht te laten op het ogenblik dat hun kaartenhuisje in elkaar begint te storten (en eerlijk gezegd, ik had de goeie hoop dat de politieke pretenties op communautair vlak daar wel zouden voor gezorgd hebben ; ik was mis, die grendel was minder sterk dan ik dacht).

Er waren mooie tekenen: verschillende indicaties dat men aan de verkeerde kant van de Laffer curve begon te vissen, en een hoge druk om de balans recht te trekken. Met Sinterklazen die niet aan de uitdeling van cadeautjes durven komen, is dat een gedroomde toestand: positieve feedback op een neerwaartse beweging ! De spiraal nar de hel was klaargezet.
En nu komen die onnozelaars van de N-VA dat even afremmen
Tja, ik denk niet dat N-VA problemen had om België eerst te laten ontploffen. Wel met al die mensen die dan onder het puin hadden gelegen. Sommigen vinden dat verkeerd, ik zie gewoon een N-VA die Vlamingen voor Vlaanderen stellen.