Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Moest blijken dat het geld uit de VS komt doet dat er zeker toe. Het maakt de VS dan rechtstreeks verantwoordelijk voor elke dode die ISIS veroorzaakt, voor het lijden van de christenen, etc.
Als de VS zulke groeperingen steunt en bewapend, wordt het erg moeilijk om hen te bestrijden. Ik vrees dat enkel de harde middelen goed zijn, op z'n Saddam's of Al-Sisi's. Met wortel en tak uitroeien en in de martelkamers laten verdwijnen.
Waar ze hun mosterd halen is overduidelijk, uit Saudi Arabië natuurlijk, bovenste beste bondgenoot van de VS.
|
Saoedi-Arabië is ook weer zo'n overvleugelend antwoord. Komaan zeg!
Dan kun je inderdaad evengoed met een bord voor je kop fulmineren dat het allemaal de schuld is van de VS.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.
Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
|