Een moeilijke bevalling...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Waarom zouden zwarte of Latino of Filippijnse vrouwen gedoemd moeten zijn om kindermeisje te spelen voor blanke kinderen?
Over racistische vooroordelen gesproken...
|
Hier gaat u ervan uit dat het blanke kinderen (en dus blanke ouders) zijn die "zwarte of Latino of Filippijnse vrouwen" aanwerven als nanny, ondanks het feit dat de initiële reactie geen melding maakte van huidskleur van de verschillende partijen.
Daarop merkte ik op dat het foutief was te veronderstellen dat het enkel blanke ouders en kinderen zijn die gebaat zouden kunnen zijn met een nanny met een andere huidskleur.
Daarop verdedigde je met een niet echt relevante historische uitstap naar slavenhandel. Dat blanken ondervertegenwoordigd zijn in de minder betaalde jobs heb ik nergens tegengesproken, maar dat betekent evenmin dat er geen niet-blanke rijken zijn die een nanny aanwerven.
Aangezien dit dus niks veranderde aan de situatie dat er naast blanken ook anderskleurige mensen gebaat zouden zijn met een nanny van een andere etniciteit dan de hunne, merkte ik op dat jouw wereldbeeld achterhaald is.
Aangezien je het daar blijkbaar niet mee eens bent, kan ik enkel concluderen dat je er nog altijd van uit gaat dat blanken altijd in de betere situatie verkeren tov zwarten, Latino's of aziaten, wat manifest onwaar is.