Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
Zever van de bovenste plank.
Ik schrijf software, als de overheid bij mij een bestelling zou plaatsen dan ben ik gesubsidieerd, als een privé onderneming dezelfde bestelling plaatst, dan niet.
Ga toch fietsen met uw prietpraat.
Het IWT geeft subsidies, en verwacht in ruil dat er bijvoorbeeld geinnoveerd wordt, en Vlaamse mensen in dienst genomen worden. Maar in essentie krijgt ze er niet echt rechtstreeks iets voor terug. Ze wordt bijvoorbeeld niet eigenaar van de innovatie, maar controleert wel dat er wel degelijk innovatie is. Anders zou het nogal makkelijk zijn uiteraard.
Uw definitie van subsidies, is gewoon op het niveau van een randdebiel.
|
Iedereen kan mecenas spelen met het geld van een andere en dat is wat de overheid doet en deed. Rubens heeft grotendeels gewerkt voor overheden, overheid of kerkelijke en zij haalden hun geld
NIET van eigen financiële meerwaarden maar door anderen te
BELASTEN. Begrepen!!! Daarenboven, zijn werk als diplomaat was een KOST, geen toegevoegde waarde, zoals het werk van elke functionaris een KOST is. En was hij geen hofschilder geweest, betaald door de belastingbetaler, dan had hij veel minder inkomsten gehad uit de privé: de Patriciërs. Nog eens begrepen?!?!!!