Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror
Als je consequent Nederlands spreekt in Brussel, ook op een vriendelijke manier, merk je toch dagelijks dat ze niet veel van het Nederlands moeten hebben. Zelfs bij overheidsbedrijven die normaal tweetalig moeten zijn.
Als jonge Westerse vrouw is het in de geïslamiseerde delen van Brussel onleefbaar. Molenbeek en Anderlecht liggen VOL sluikafval.
Brussel heeft inderdaad troeven, maar als ik kan kiezen tussen een dorp met Vlamingen die onder de kerktoren leven, maar waar het proper is, waar vrouwen nooit of bijna nooit worden lastig gevallen en waar je Nederlands kan spreken is voor mij de keuze snel gemaakt...
|
Dat molenbeek en Anderlecht vol sluikafval liggen is een beetje overdreven.....in sommige wijken ja maar in het overgrote deel van die gemeentes klopt dat helemaal niet.
En dat lastigvallen van vrouwen is ook vooral een fenomeen van de meer verloederde wijken....Ik denk niet dat je als vrouw veel lastig zal worden gevallen op de grote markt in de wet straat of op de Louisa laan om maar iets te noemen.
Trouwens moet je niet alleen in Brussel wat uit je doppen kijken.....Ronald Janssen was niet direct een Brusselaar.