Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
ge moet daar niet mee lachen, dat gebeurt !
je kleineert één of ander forummer in een discussie puur met argumenten en door het terug rond zijn eigen oren slaan met de domste elementen die hij/zij aanbracht in een discussie ... evenwel zonder persoonlijk te beledigen ... waarop je in een compleet andere draad vanwege een ludiek geplaatst scheldwoord (zelfs met smiley achter) strafpunten aangesmeerd krijgt ...
|
Dat zijn toch gekende nadelen van geschreven communicatie op een forum? Door gebrek aan lichaamstaal (zelfs bij gebruik van smileys) is de interpretatie, zeker voor buitenstaanders, niet evident. Men kan zich enkel baseren op wat er geschreven staat en die context kan veel breder zijn dat één draad, wat een toeschouwer kan ontgaan. Er is ook een traceerbaarheid doorheen de hele historiek van een gebruiker.
Ik vind het veiliger om helemaal geen scheldwoorden te gebruiken, zelfs niet ludiek en als ik de aandrang voel om dat toch te doen, wacht ik om mijn antwoord te formuleren totdat er rust in het kopke is. Er is namelijk niemand die kan afdwingen dat je onmiddellijk reageert.