Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2014, 10:40   #598
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

wat mijn ding is had ik vroeger beter uitgevonden want nu speelt het me parten dat ik op bijna 35 jaar nog steeds aan het zoeken ben in het leven ...
Wat je ding is, dat weet je toch of kan je achterhalen met een aantal eenvoudige vragen zoals er zijn:

1) wat zijn je hobbies, welke vaardigheden gebruik je daarbij?
2) Wat maakt je gelukkig in het leven, waar schep je voldoening uit?
3) Ben je een persoon die graag met mensen omgaat of trek je je liever terug (introvert/extravert)

Misschien met je eens een Myers Briggs persoonlijkheidtest doen en je type hier posten. Kan je al direct zien of je graag met mensen werkt, graag leiding geeft, creatief bent en dergelijke meer. Op basis daarvan kan je gaan zoeken naar jobs die bij zo'n profiel passen en kan je bovendien de gevraagde vaardigheden in de verf zetten via je hobbies/dagelijkse leven in een sollicitatie gesprek.

Wat betreft opleidingen of tijdelijk werken in slecht betaalde/uitbuitingsjobs. Heb ook een jaar zonder werk gezeten (studies niet afgemaakt). Gevolg geen diploma en geen werk. Ook veel zitten solliciteren maar ben na een tijdje beginnen vragen waarom ik ofwel geen antwoord kreeg of de job niet kreeg. Blijkt dat ze vragen hadden bij mijn kunde en levensmotivatie. Ik ben dan een 3 jaar opleiding gaan doen als informaticus (in sep 2005 tot juli 2008) in avondschool (les ver onder mijn niveau, was doodsaai) en ben begonnen als telenet installateur (ook iets wat je niet blijft doen). Half jaar later zat ik te werken bij HP op de helpdesk (zomer 2006). Begin 2008 was ik consultant met 2100 euro brutto, MC & wagen. Ferm contrast: als je een job hebt, bellen de bedrijven jou ipv omgekeerd
Athelas is offline   Met citaat antwoorden