Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Tja als je enkel maar de citaten van verschillende schrijvers wil aanvaarden, dan weet ik niet welk antwoord u zal passen.
Maar een vlaag van woede, angst, psychose, zal vast en zeker voor periodes van tijdelijke ontoerenkenbaarheid zorgen. Je moet dan wel bewust een beetje het leven beleven, niet lezen!
[size=1]En in mijn zaak blijven ze zich maar beraden, vast en zeker uitgesteld met verjaring tot gevolg. sssjjjjjjttt.[/size]
|
________
Ik heb al eerder gezegd dat ze best ex-psychiatrische patienten in de volksjury's moeten plaatsen omdat het de enigen zijn die werkelijk weten wat tijdelijke ontoerekenbaarheid betekent in de praktijk.
En nog eens, zelfs als er iets in die richting bestaat, dan nog is het aan pschychiaters om erover te oordelen, en niet aan psychiatrische leken zoals advocaten, rechters, juryleden - dit is een zaak van deskundigen en van deskundigheid.
En tenslotte, jij beschikt misschien over méér praktische tijdelijke ontoerekenbaarheid dan ik?
Jammer dat ze je niet op die grond kunnen vrijspreken...
IK zie niet in dat het kwaad kan de literatuur een beetje te hebben doorgenomen, om de subjectieve beperktheid van je persoonlijke ervaringen wat aan te vullen.
Bovendien zijn diegenen die ik aanhaal, niet de eerste de beste maar eerder de beste op hun gebied.