Discussie: 1% leidt 99%.
Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2014, 21:15   #17
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Graag zou ik iedereen betrokken zien. Ik ben rondom mij mijn realiteit gaan aftasten, en ik bots op muren. Ik hoop dat iedere lezer zich erbij betrekt zodat we hieruit samen een consensus kunnen bekomen. Lang heb ik getwijfeld of ik dit in GEL zou plaatsen of bij onze samenleving. Wel ik heb onze samenleving gekozen omdat ik dit langs de ernstige kant wil benaderen. Graag uw aandacht dus.

We leven in en democratie waar we eigenlijk beschaamd op moeten zijn. We brengen democratie naar de wereld op ondemocratische manieren en slaan hierbij steeds meer uit de zak van onze mede burger om zaken te doen in andere landen. Mag ik die zaken ook abrupt oorlog noemen? Wie zijn hier de terroristen werkelijk? Is het enkel Hezbollah? Is het enkel ISIS? Hoe omschrijven wij een dictatuur? Een terrorist? Ik maak het liever voor mezelf uit dan beïnvloede beelden vanuit de media, waar ze uren film kunnen samendrukken in 2 seconde opnames. Hoe de holocaust ons geweten sust voor de Palestijnse bezetting maar de holocaust van 6x meer mensen in Rusland pertinent genegeerd wordt.
99% zei NEEN tegen de oorlog in Irak, 1% kan gaan en democratie brengen in naam van mensen die voor 99% NEEN zeiden? Nu zitten we met een ISIS aan ons been en zullen de nieuwe migranten onze mensenrechten verbonden aan het sociaal systeem tegelijk met ons mee opslorpen. Hoe wel bedacht allemaal, je moet het ze geven.
Wat gebeurt er met onze wereld? Wie draait hem? Waar gaat het geld naartoe?
Zijn dit geen belangrijke vragen? Ben ik dan geen onderdeel van deze wereld? Vindt U oprecht dat ik moet stoppen met deze vragen stellen (na mijn werkuren)? En apatisch uniform moet meelopen om te zien hoe 1% buiten de democratie treedt en de hele wereld uit context trekt.
Ik merk op dat Amerikanen AL hun congresleden eruit willen, ze willen HEEL HUN SYSTEEM gezuiverd van corruptie en krachtige elites op de achtergrond met sterke netwerken in allerlei zaken.
Dit nieuws bereikt Europa niet, maar we hebben youtube! Wat zegt Europa?
Rusland is nu niet bepaald de oplossing, hun visie op mensenrechten zou mijn wezen niet sieren.
Kunnen wij niet simpelweg transparantie vragen met een vredesteken in Brussel namens geheel Europa? WEG MET DICTATORS, de mensen zelf laten uitmaken wie dictators zijn en wie niet door een transparante democratie te handhaven.
Als 99% NEEN zegt, moet het ook NEEN zijn.
Waarom slikt U het? En als ik U de hand geef, gaat ge ze grijpen of mij veroordelen? En zoja, waarvoor? Ik zoek een vaderlandliefde in de hele wereld. Maar wij worden geleid door apatische wezens die er de afgelopen honderdtal jaren alleen maar zelf beter op geworden zijn, en helaas zie ik de mensheid in meer en meer conflict komen. De waarheid is onthuld, de sluier is gevallen. Het is tijd dat de mensen die vandaag een naam hebben, berecht worden voor hun daden en de gijzeling van ons mensheid.
Waarom negeren ze "het duidelijke" in de media en draaien ze toch verder de show waar steeds meer mensen voor op straat komen en STOP naartoe roepen?
Stop the insanity. This is our world too.

Er loopt veel mis in de wereld, daar ga ik mee akkoord.
Ik ga niet akkoord dat de verdeling 1/99 is.
Tussen de ja (wit) en de nee (zwart) zijn onnoemelijk veel grijstinten.
Hoe meer mensen, hoe meer meningen (tinten).
Mensen willen doorgaans geen oorlog dat klopt.
Mensen willen echter wel liever niet samenwonen met (zwarten, witten, gelovigen, ongelovigen, ....) Soms is die afkeer voor de ander zo groot dat er dan toch oorlog van komt, oorlog als ultiem argument om te bepalen wie gelijk heeft (de sterkste dus – wet van de jungle – op dat niveau zitten we dus nog steeds).
Misschien verandert het ooit nog wel.
Intussen lijkt het me niet onwijs om rekening te houden met de aard van het beestje.
Als het er op aan komt zijn we niet beter dan de eerste beste baviaan die vecht voor de beste banaan.
Alleen zijn we jammer genoeg met een stuk meer (dan de bavianen).
Zodanig veel dat als er geen twistpunten zouden zijn we ze wel zouden uitvinden.
De hoofdreden achter alles wat fout loopt zijn onze aantallen, zolang we daar niets (vb geboortebeperking stimuleren) aan doen blijft het dweilen met de kraan open en zal er hoe langer hoe meer fout beginnen lopen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden