Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on
De kinderwens is puur egoïsme.
Het geluk van deze kinderen kan nooit gegarandeerd worden.
Dat de medische wereld hieraan meewerkt is in mijn ogen onbegrijpelijk.
(geld?)
En ik wil me niet te fel roeren in deze supergevoelige draad, het is al erg genoeg en onnodig iemand kwetsen wil ik niet.
|
Ik ben het hier volledig met je eens. We zitten nu al met bijna 7 miljard op deze aardkloot. Er wordt meestal gekweekt met andere motieven dan het geluk van het kind prioritair te stellen. En dat vind ik uiterst zielig aan de mens.
Ik heb deze maand een studentenjob als kassierster in een supermarkt. En ik kan je vertellen wat ik daar al gezien heb. Heb zeker al een aantal hoogzwangere vrouwen tegengekomen die bakken alcohol en pakjes sigaretten naar buiten zeulden. Het was niet om aan te zien. 'Arm baby'tje', denk ik dan.
Nog iets anders: mijn nicht is nog niet zo lang geleden bevallen van een tweeling. Nu ja, het zou eigenlijk een tweeling geweest moeten zijn, maar enkel één kind overleefde het. En weet je wat ze achteraf tegen haar zeiden om het rouwproces lichter te maken? Dat ze zo snel mogelijk opnieuw zwanger moest worden. Hallucinant gewoon. Alsof dat ene dode kindje niet van enig belang was.