Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2014, 15:56   #46
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
We zien er geen graten in een vrouw die in overtreding is met een niqab deze met geweld te verwijderen, ze is immers in overtreding en in NVA Vlaanderen mag de burger optreden tegen overlast naar goeddunken en het recht in eigen hand nemen....

Een soortgelijk probleem:

In Antwerpen is in de straten rond het centraal station een alcoholverbod van kracht.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/det...31122_00851295
Wie betrapt wordt met een geopend blikje bier krijgt een GAS-boete, die na meerdere recidiven kan oplopen tot 350 euro. Een overtreding te vergelijken met het dragen van zo'n hoofddoek-ding...

Als ik dus (dus iemand zonder politiebevoegdheid) bv. een zwerver zie met een blikje Pils mag ik hem hierover aanspreken?
Meer nog, ik mag eisen dit blikje in de vuilbak te gooien?
Wanneer hij niet op mijn eisen ingaat mag ik geweld gebruiken om dit blikje pils af te nemen?
Zelfs als hij daarbij gewond moest raken tref ik nog geen enkele schuld want hij is in overtreding?

Dit wilt U toch zeggen hé?
Of is het enkel tegenover Moslims dat zoiets toegelaten zou moeten zijn?
is het de gewoonte van woorden in iemands mond te leggen die niet gezegd geweest zijn, jij zegt het zelf en schuift het dan in een ander zijn nek....van teveel azijn te drinken kan je dit hebben zeker?
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden