Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2014, 09:08   #1
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard De essentie van héél de milieu problematiek

...is de mens. Ik hoop dat we daar geen discussie meer over gaan voeren. De hoeveelheid data en wetenschappelijke studies hierover laten geen twijfel mogelijk.

De media komt nog steeds af met mensen met een andere opinie, want controverse verkoopt, maar om het met de gevleugelde woorden van John Oliver en Billy Nye The Science Guy te zeggen; "You don’t need people’s opinions on a fact".

Maar hoe zit het dan met deze "mens"? Gaat hij/zij de goeie richting uit, of niet? Maw kan hij/zij van dat slechte, milieuverwoestende spoor af geraken, of niet?

Daarover had ik het in dit draadje graag gehad.
Ziehier mijn mening;

Eerst en vooral moet ik twee feiten in de groep gooien.

1) "Moeder waarom leven wij?"

De voornaamste, zowat enige bestaansreden van eenieder is; zich voortplanten. Je kan daarover leuteren zoveel je wil, maar ook dit feit is al meermaals aangetoond in verscheidene wetenschappelijke studies. En daarna mooi beschreven (in taal die voor de gewone sterveling leesbaar is) in Dawkins' boek "The Selfish Gene" (een aanrader!). Waar het op neer komt; de mens is slechts het doorgeefluik van genen, en het zijn de genen die hun voortbestaanskansen maximaliseren. Elk gen dat voor slechtere voortplantingsresultaten zorgt zal op termijn minder voorkomen, of uit de gene-pool verdwijnen. Dit is in feite gewoon evolutieleer.

2) Hoe slimmer de vrouw, hoe minder kinderen.

Intussen is er ook een studie die het verband tussen intelligentie bij de vrouw en aantal kinderen aantoont. Concreet; de kinderwens gaat met 1/4e achteruit bij elke verhoging van 15 IQ punten (studie van Satoshi Kanazawa, een onderzoeker aan de London School of Economics).

---

Right... gezien bovenstaande twee dingen... ben ik de enige die 1+1 optelt en beseft dat het er niet rooskleurig uit ziet voor onze aardkloot?

Want in kom tot volgende conclusie; het is duidelijk dat de genen een eigenschap als "domheid" proberen uit te filteren (want kinderen van domme mensen zullen gemiddeld gezien het iets moeilijker hebben om tot volwassenheid te geraken). Maar het is evenzeer duidelijk dat de genen niet gediend zijn met een eigenschap zoals hoge intelligentie. Immers; vrouwen die "te slim" zijn, die willen geen kinderen meer. Einde van de rit voor de genen.

Maw de mens is "gedoemd" om te blijven kwakkelen tussen "niet te dom" en "niet te slim". En het resultaat daarvan kennen we; bevolkingstoename. En het resultaat van deze toename kennen we ook: op een bol met een vast aantal "resources" geldt; hoe meer van deze resources naar de mens gaan, hoe minder er over is voor de rest.

En U?

Laatst gewijzigd door pixelpower : 20 augustus 2014 om 09:08.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden