Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2014, 11:06   #35
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Jij ook niet. Die beoordeling van die zogenaamde 'goede monarchen' is nogal aardig subjectief. Ik zou de mensen niet willen tellen die in hun kerkers gestorven zijn of doodgemarteld.
Zet ze gerust eens op een rij met de doden en slaven die onder de niet-absolute monarchieën of (semi-)democratische systemen leefden. U kan beginnen met de grote genocides van de 20ste eeuw. Vandaar werkt u uw weg terug doorheen de revoluties en zuivering tot aan La Terreur. Onderweg passeert u slavernij in de VS, Boeren in concentratiekampen, ...
Citaat:
Ik haal maar een paar zaken aan : slaven in Rome die talrijker waren dan de zogenaamde vrijen, de lijfeigenen en nadien de pachtboer(kes), de negers op de velding in de VS en in de huishoudens in de UK tot voor pakweg 150 jaar.
Wat een treffende voorbeelden, alleen zit daar geen enkele absolute monarchie tussen.
Citaat:
Als U vindt dat het goed is om in een samenleving met een absolute heerser te leven, waarin je zelfs moet vrezen voor je eigen leven als je je eigen mening uit, dan stel ik voor dat U stante pede verhuist naar bijvoorbeeld Syrië.
Er is zo'n variëteit aan absolutistische heersers geweest dat dit compleet nietszeggend is.
Jij ziet liever democratie in Syrië, zoals in Libië of Egypte geprobeerd is?

Het is nogal gezegd, maar zou jij niet beter 'conformist' noemen?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 20 augustus 2014 om 11:10.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden