Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2014, 12:25   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat kunnen die mensen verwachten van de overheid ?
(dat ze daar niet verder op ingaan, in die sossenkrant, verwondert me niet, want zij gaan er van uit dat de overheid alles moet regelen voor iedereen ...)

Wat ik persoonlijk wel vind, maar dat zal eigenlijk die singles weinig kunnen schelen, is dat de overheid al haar bemoeienissen (belastingen, sociale voordelen) meer op individuele basis moet organiseren en bepalen. De solidariteit kan daar perfect bij geïntegreerd worden, vb. pensioenopbouw per fiscale trimester mag gespreid worden met je partner die je zelf uitkiest als die akkoord is, voor die trimester...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden