20 augustus 2014, 21:44
|
#191
|
Parlementslid
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
OK, laat ons aannemen dat er op de wereld 500 miljoen auto's rondrijden, met een gemiddelde 2l motor.
dan moet elk schip dus meer uitstoten dan 40 miljoen auto's, wat dus wil zeggen dat deze een motor moeten hebben van 80 miljoen liter, dat is dus 200 meter op 200 meter op 200 meter, voor de motorcilinders alleen al.
Ik denk dat je er een factor honderdduizend naast zit, maar dat is een detail voor mensen als jij natuurlijk.
|
Dat scheepvaart erg vervuilend is klopt wel, vooral de zwaveloxide uitstoot is gigantisch:
Citaat:
Britain and other European governments have been accused of underestimating the health risks from shipping pollution following research which shows that one giant container ship can emit almost the same amount of cancer and asthma-causing chemicals as 50m cars.
***
Europe, which has some of the busiest shipping lanes in the world, has dramatically cleaned up sulphur and nitrogen emissions from land-based transport in the past 20 years but has resisted imposing tight laws on the shipping industry, even though the technology exists to remove emissions. Cars driving 15,000km a year emit approximately 101 grammes of sulphur oxide gases (or SOx) in that time. The world's largest ships' diesel engines which typically operate for about 280 days a year generate roughly 5,200 tonnes of SOx.
|
http://www.theguardian.com/environme...ping-pollution
|
|
|