Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2014, 09:08   #5
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

@ Blue Sky; je redeneert teveel vanuit je eigen persoon, of tenminste vanuit een bepaald individu.

Ik heb het over evolutieleer; gemiddelde eigenschappen van de mens, verspreid over meerdere generaties.

Om het nog even anders te zeggen;
- genen die een mens "te dom" maken zijn "regressief", zoals dat heet. Lees; de personen die dit gen krijgen zijn te dom hun nageslacht in leven te houden dus dit gen zal generatie na generatie minder voorkomen. Dit deel van de evolutieleer was al gekend.
- genen die een mens "te slim" maken blijken nu evenzeer regressief te zijn. Lees; hoe slimmer de vrouw, hoe minder nageslacht. Dit deel van de evolutieleer is nieuw, net aangetoond door een nieuwe studie.

Maar de mens is kampioen in het negeren van alles wat niet in zijn kraam past, dus deze studie slaat niet in als een bom, terwijl het weldegelijk een bom is.

Opleiding heeft hier niks mee te maken. Een slimme vrouw in een land waar geen onderwijs is zoals bij ons, zal idem gedrag vertonen als een slimme vrouw die een opleiding genoot, zegt deze nieuwe studie: Hoger scoren op IQ = minder kinderen.

Geld heeft er ook niks mee te maken. Weeral volgens de studie; een slimme vrouw in een arm land, zal idem gedrag vertonen mbt aantal kinderen als een slimme vrouw in een rijk land.

Waar ik met bovenstaande wil toe komen is; beseffen we wel wat dat betekent? Voor mij betekent dit dat eenmaal het "genetisch IQ-plafond" is bereikt, de mens op deze manier zal blijven verder doen (wat betreft aantal nakomelingen, hoe we omgaan met onze leefomgeving etc).

En wat ik nu beweer is; in de westerse wereld zitten we volgens mij al even aan dit plafond. En daaruit concludeer ik verder dat het er niet goed uit ziet voor onze planeet. Want we weten wat onze "westerse standaard" als impact heeft op deze aardkloot: de gemiddelde mens zal misschien al eens kwaad of triest reageren bij het zoveelste slechte nieuws over het oerwoud dat wordt gekapt, of dieren die worden geslacht op een manier die hem cru lijkt. Maar neem hem zijn pot choco met soja olie eens af. Neem hem zijn kippevleugel eens af. Of zijn koffie. Of zijn bus shampoo.

Bottom line van bottom lines; hoe goed de mens ook denkt bezig te zijn, bekeken vanuit het standpunt van onze genen vs de toestand van onze planeet is het iet goed genoeg, en zal het niet beter worden.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden