hoi hoi
Citaat:
De 200 Europese regio's? Het is nu al zo lastig met 25 lidstaten in de E.U.
Ik dacht dat we gingen naar grotere gehelen?
|
ik geef een bijvoorbeeld: DE spanjaard bestaat niet, wel zijn er basken, catalanen, castilianen, ......
Elk van hen heeft denk ik het recht als gelijke partner behandelt te worden.
We moeten gaan naar betere samenwerking, solidariteit en respect tussen verschillende volkeren in Europa. ELK van die volkeren verdient dan ook een stem in Europa.
Grotere gehelen ... ja natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat we de kleinere delen (waar die grotere gehelen uit zijn opgebouwd) moeten negeren of over hun hoofden heen beslissingen nemen, daar is al een naam voor, nl.
paternalisme en dat wil ik net niet.
Dat kan met momenten moeilijker zijn dan met de minder democratische grotere gehelen te werken maar dat is geen argument contra mijns inziens.
fictief voorbeeldje :
is democratie wel nodig ? al die verkiezingen organiseren ... why bother ?
is een dictatuur niet veel simpeler dan die stembrieven gaan tellen en nog goedkoper ook ???
Argumenten zoals "
dat is goedkoper" of "
dat is gemakkelijker" zijn volgens mij niet echt argumenten die er echt toe doen, en ze lijken mij te getuigen van een gebrek aan respect voor je medemensen, immers ipv met een andere regio te praten ga ik praten met een overkoepelende regering ... over hun hoofden heen dus.
En
als gemakkelijker er dan toch al toe zou doen (wat NIET het geval is) dan denk ik nog dat je je vergist,
immers die grotere gehelen waar je over spreekt zijn ook gekozen door mensen die uit diezelfde regio's komen ... is het dan niet gemakkelijker om rechtstreeks met die regio's te praten ipv er extra tussenniveau's in te voegen ?
En is het overslagen van tussenniveau's ook geen vorm van administratieve vereenvoudiging en daarenboven zelfs tijd- en kostenbesparend ?
mvg.melf