Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
3 Duitse herders!!??? Nu ben ik jaloers! Ik zaag al jaren de oren van mijn ouders' kop voor een Duitse herder! (jaja, 22 jaar en nog moeten zagen bij papa en mama, ik weet het, maar voorlopig woon ik nog altijd thuis  )
"Wij hebben daar geen tijd voor", "dat is vuil", enz.....
Enfin, het eerste wat ik doe als ik alleen ga wonen is zo'n prachtig beest kopen! 
|
Pas toch maar op, daar zit méér werk in dan je zou denken. Als je er nog geen hebt denk je dat je moeiteloos en met plezier al die klusjes die er bijkomen zult doen maar niets is minder waar.
Al eens hondekots uit een tapijt proberen vegen? Al eens bekaf thuisgekomen om dan begroet te worden door een stel dolenthousiaste honden die willen gaan wandelen? Elke dag je wekker zetten zodat ze buiten kunnen voor hun plasje (en anders : zie kots). En de lijst gaat door en door hoor.
Ik heb het wel slim aangepakt, mijn broer wilde een hond en ik zei : "Een hond? Ja, da's goed wat mij betreft, maar ik neem er geen enkele verantwoordelijkheid voor, ik ga er niet mee wandelen of niks, als ik dat niet wil." Conclusie : mijn broer gaat ze nu elke dag dik tegen zijn goesting uitlaten, ik heb er alleen het plezier en niks van de last van.