Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2014, 23:41   #379
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Straks gaan we van die toestanden krijgen zoals in NL: van zodra je een kind hebt is het niet meer de moeite om te gaan werken door de extreem hoge opvangkosten (vrienden wisten mij te vertellen dat in Utrecht het 1800 euro was voor 5 dagen per week voor 1 kind). Stel u voor dat ge tweelingen krijgt.
Daarom dat ik al zo lang pleit voor het afschaffen van kindervergoeding.

Vroeger overkwam het je dat je zwanger werd, vandaag kies je daar voor net zoals je er ook voor kiest om al dan niet een dure wagen te kopen. Daar ga je toch ook niet voor aankloppen bij de maatschappij om een toelage voor de kosten?

Bovendien kunnen ze dan met die vrijkomende middelen zorgen om overal voldoende kosteloze kinderopvang te organiseren, zodat zij met kinderen niet langer als uitvlucht kunnen zeggen," ik kan niet gaan werken want ik moet voor de kinderen zorgen".

Het hebben van kinderen is dan een keuze en ze kost wat kost thuis grootbrengen een luxe. Als je je dat niet kunt veroorloven heb je de mogelijkheid je kinderen naar een gratis kinderopvang te brengen om je handen vrij te hebben om te gaan werken.

Bovendien schept dergelijke maatregel al vast een aantal jobs.
Garry is offline   Met citaat antwoorden