Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry
Daarom dat ik al zo lang pleit voor het afschaffen van kindervergoeding.
Vroeger overkwam het je dat je zwanger werd, vandaag kies je daar voor net zoals je er ook voor kiest om al dan niet een dure wagen te kopen. Daar ga je toch ook niet voor aankloppen bij de maatschappij om een toelage voor de kosten?
Bovendien kunnen ze dan met die vrijkomende middelen zorgen om overal voldoende kosteloze kinderopvang te organiseren, zodat zij met kinderen niet langer als uitvlucht kunnen zeggen," ik kan niet gaan werken want ik moet voor de kinderen zorgen".
Het hebben van kinderen is dan een keuze en ze kost wat kost thuis grootbrengen een luxe. Als je je dat niet kunt veroorloven heb je de mogelijkheid je kinderen naar een gratis kinderopvang te brengen om je handen vrij te hebben om te gaan werken.
Bovendien schept dergelijke maatregel al vast een aantal jobs.
|
Ja maar Garry , we zitten nu eenmaal in een stelsel waarbij de volgende generatie het pensioen betaalt van de vorige.
En als er geen volgende generatie meer is , is er geen pensioen, geen verzorging voor de oude dag enz...
Voor mij mogen ze het kindergeld afschaffen , maar dan betalen mijn kinderen voor mijn pensioen en niet voor dat van diegene die geen kinderen heeft.