Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Ja maar Garry , we zitten nu eenmaal in een stelsel waarbij de volgende generatie het pensioen betaalt van de vorige.
En als er geen volgende generatie meer is , is er geen pensioen, geen verzorging voor de oude dag enz...
Voor mij mogen ze het kindergeld afschaffen , maar dan betalen mijn kinderen voor mijn pensioen en niet voor dat van diegene die geen kinderen heeft.
|
Dat is waar, maar ook dat is niet altijd zo geweest. Oorspronkelijk betaalde iedereen voor zijn eigen pensioen, tot ze dat geld weer eens nodig hadden voor er wat anders mee te gaan doen. Dan hebben ze het systeem veranderd en betaalde zij die werkten voor het pensioen van hen die niet meer werkten en dat heeft een tijd goed gegaan TOT de verhoudingen plots niet meer klopten.
Dus met andere woorden, die andere generatie volstaat nu ook al niet meer om uw pensioen te betalen maar dat hebben de heren politici ook opgelost, we zouden nog tevreden zijn dat ze al die aangespoelde hier hebben aanvaard want die gingen later voor ons pensioen gaan werken, ja toch?
Al dat solidariteitsgedoe is heel knap alleen ge komt er niet veel verder mee dan het onderhouden van een stel leeglopers of profiteurs, met uitzondering van zij die om medische redenen zich zelf niet kunnen voorzien in hun onderhoud. Voor het overige ben ik voorstander van zelf te zorgen voor mijn pensioen en wanneer mijn inkomsten niet afgeroomd worden door allerlei bijdrage, kan dat perfect en zo moet ge tenminste niet het IGO gaan betalen van hen die heel hun leven hun poen in het zwart verdiend hebben en geen cent afgedragen hebben maar er rijkelijk alles doorgedraaid hebben. Wanneer die dan later aan de arme zijn moeten ze dan maar op een houtje bijten, dat is goed voor hun lijn.