Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2014, 08:52   #165
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat de kernuitstap onomkeerbaar is, eerlijk gezegd. De sfeer in het nucleaire gebeuren post-Fukushima is niet menselijk meer. Men eist goddelijke eigenschappen. Men eist auto's die een absolute bewijsbare garantie op geen ongeluk hebben wanneer men aan Paris-Dakar deelneemt en zat achter 't stuur zit.

Mijn persoonlijke hoop is een wereldwijde kernstop, en een zware klimaatswijziging als gevolg Dan kreeg ik posthuum gelijk
Mij lijkt het eerder dat Fukushima gewoon aangegrepen werd door de politieke strategen als excuus om de kernreactoren, en een betrouwbare electriciteitsbron kwijt te raken, alzo de burgers (allez, een geselecteerd deel dan) met bazar opzadelende, op zijn beurt dan als excuus voor nog meer Staat.
Zie je het al niet aankomen? Ze gaan na het dumpen van kernenergie het electriciteitsnet opsplitsen in belangrijk en minder belangrijk. Ze zijn daar misschien allang mee bezig. Ze hebben het voorbije decennium quasi alle cabines vervangen. Misschien zitten er relais in om vanop afstand (signalen via het stroomcircuit zelf) per straat af te schakelen. Dan is het nog maar kwestie van computer en database, en ze kunnen zo selectief woonwijken afschakelen en bedrijven blijven voorzien. En daar gaan de geselecteerden dan moeten leren mee leven. Dat lukt wel hoor, wennen is gewoon een kwestie van tijd geven, op berekenende wijze niet te rap gaan. Moest je enkele decennia geleden beweerd hebben dat bepaalde zaken die vandaag realiteit zijn, realiteit zouden worden, men zou je vierkant uitgelachen hebben. Maar tijd zorgt voor gewenning, en kernuitstap is gewoon veel over klappen en blijven over klappen in de media, en intussen stapje na stapje het tot een feit maken, waarbij we eventuele lelijke gevolgen ook stapje bij stapje gewend gemaakt worden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden