Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2014, 17:29   #73
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is er mis met singels ? Sommige mensen kiezen er voor om single door het leven te gaan en zijn daar heel gelukkig mee.
90 % van de mensen die zelfmoord plegen zijn mensen met één of andere psychische stoornis (Wikipedia :zelfmoord) of ze nu gehuwd ongehuwd kinderen of kinderloos zijn speelt geen rol van betekenis en seks voor of na het huwelijk blijkbaar nog veel minder.
Dat is waar ! Ik beschouw mezelf als een bewuste vrijgezel, ben heel gelukkig met mijn leven en ben blij dat ik na een drukke werkdag 's avonds kan thuiskomen in alle rust, zonder dat er iemand op mij zit te wachten met de obligate vraag 'hoe was je dag' of dat er een bende joelende bengels aan mijn lijf ligt te trekken.

Ik heb een zeer divers en uitgebreid sociaal leven, ettelijke hobby's en interessevelden, talrijke kennissen, enkele zeer close vrienden en vriendinnen, daarbovenop een interessant beroepsleven, veel arbeidsvreugde en op de koop toe moet ik niet elke cent vijf keer omdraaien, zonder dat ik pretendeer bemiddeld, laat staan rijk te zijn. Verder heb ik een leuke, ruime en mooie flat en alle comfort dat geschikt is om een gezellige thuis te creëeren. En op de koop toe beweren de mensen (ik zeg dat niet van mezelf) dat ik er niet onaantrekkelijk uitzie en als ik uitga heb ik af en toe wel eens de aandacht van bevallige dames.

En toch zijn er vele mensen die mijn bewuste keuze om 'single' te zijn in twijfel trekken of menen te moeten bevragen. Eens je de 'twintiger' jaren voorbij bent, lijken vele mensen het toch vooral zielig te vinden dat je nog alleen woont en de meest gestelde (tot vervelens toe) vraag die ik dan krijg is van: 'nog geen lief'. Of mensen - nog zo'n dooddoener - die uithalen van: 'zonder partner en zonder kinderen kan je leven toch niet compleet zijn'. Dit tot mijn grote ergernis, maar ik laat ze maar zeggen. Gelukkig kan ik dat steeds meer relativeren. Sommige mensen beginnen zelfs te suggereren dat je wel iets moet 'mankeren' als je boven de dertig nog doelbewust 'happy' single bent. Terwijl ik een gewone (hetero)man ben, dus het is niet dat ik nog uit de kast moet komen of zo. En af en toe ga ik eens goe van mijne grond, maar daar hebben die mensen uiteraard geen zaken mee !

Als ervaren single kan ik beamen dat onze 'leefgroep' op meerdere gebieden maatschappelijk tekort wordt gedaan. Niet enkel op fiscaal en financieel gebied, dat singles als een citroen tot op de laatste vezel door de fiscus en de Staat worden uitgeperst daar hadden we het al eens over, maar ook op ruimer maatschappelijk gebied en qua gedragingen. Dat is wel iets dat je ervaart, en als dertiger voel je dat nog harder aan dan als twintiger. Hoog tijd dus voor een grondige mentaliteitswijziging ! Want de groep singels groeit inderdaad aan, dus we moeten meer opkomen voor onze belangen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden