Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco
na jarenlang studiewerk over maatregelen om de wereld te verbeteren, heb ik hier mijn top drie van allerbelangrijkste maatregelen geselecteerd:
1) veganisme (consumptie van plantaardige in plaats van dierlijke producten), 2)reproductieve gezondheidszorg (investeren in gezinsplanning in plaats van luxeconsumptie) en
3)geoïsme (belasting op natuurlijke voorzieningen in plaats van op arbeid). het zijn voor zover ik weet de enige maatregelen die niet enkel een grote positieve impact hebben, maar vooral ook vele winnaars. De drie maatregelen verhogen het welzijn van vele partijen, beschermen het recht op lichamelijke zelfbeschikking (van dieren, vrouwen en arbeiders) en beschermen de biodiversiteit.
Zie http://stijnbruers.wordpress.com/201...n-maatregelen/
|
Als ik 2 kan lezen als een maatregel om op een zo vriendelijk mogelijke manier te pogen te komen tot aantallen die overeenkomen met het optimaal aantal mensen ben ik het daar helemaal mee eens (het is wat mij beterft de belangrijkste en eerste strijd die geleverd en gewonnen moet worden)
Over 3 heb ik nog niet zoveel nagedacht, maar als het is wat ik vermoed dat het is, dan zit daar volgens mij wel logica achter.
Ook van 1 begrijp ik de motivatie wel en ergens hoop ik dat we ook die weg ooit kunnen/willen inslaan. Ook dieren krijgen hier meer het respect dat ze in feite wel verdienen.
Hoewel ik dus in grote lijnen akkoord ga met heel je stelling blijf ik me persoonlijk toch vooral op 2 richten als voornaamste strijdpunt.
Hoewel het reeds een hele krachttoer zou zijn om dit te verwezenlijken lijkt deze maatregel het makkelijkst te bereiken en diegene met de grootste impact.