Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot
In het begin was De Verlichting ook niet echt tolerant tegenover andersdenkenden. Eigenlijk vandaag ook nog altijd, vrijzinnigen hebben nog altijd een probleem met mensen die geloven. Leven en laten leven is toch veel leuker.
De moraal die we daarna in wetteksten hebben gegoten zijn overgenomen uit religie. Verdedig ik daarmee religie? Nee, maar De Verlichting is ook gewoon een voortzetting en geen volledig nieuw begin zoals ze toen dachten.
|
België is een progressieve seculiere samenleving waar steeds de opgelegde waarden en normen meer en meer uit de wetteksten worden gebaand. Ik bv. aan homohuwelijk, abortus, euthanasie etc. Typische hedendaagse voorbeelden van niet-seculiere samenlevingen waar de normen en waarden in wetteksten zijn gegoten zijn samenlevingen waar de Sharia heerst.
Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
|