Hallo allemaal!
Nu Europa op verschillende fronten bedreigd wordt, lijkt het mij nuttig om eens uit te zoeken welk land in aanmerking komt om naar toe te vluchten.
Het land in kwestie dient op middellange termijn veilig te zijn. Op lange termijn is er m.i. geen 1 plaats in de wereld waar de veiligheid blijft, er zijn geen zekerheden meer, nietwaar.
In eerste instantie dacht ik aan Canada. Een westers land waar we de taal van kennen. Er is voldoende plaats en ik vermoed, een degelijk sociaal stelsel. De VS zal een oogje in het zeil houden, want zij willen uiteraard niet te veel complicaties in een buurland. Als het echt nodig zou zijn, kan men over land nog naar de VS of naar Zuid-Amerika vluchten.
Daarnaast is er natuurlijk nog een beetje money nodig. Eénmaal aangekomen in het nieuwe thuisland is het handig om onmiddellijk een apartementje te huren en een klein wagentje te kopen alvorens werk te gaan zoeken. Door de anarchie in euroland, waar je net vandaan komt, is de euro niet veel meer waard. Handig dus dat je net een envelopje met vreemde valuta had klaarliggen. Nu is de vraag hier: Welke valuta zou hiervoor het best in aanmerking komen? dollars???
Is dit een discussie waard?