Los bericht bekijken
Oud 2 september 2014, 14:02   #144
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verkeerd uitgangspunt. Nergens stel ik dat een bepaalde formule "de" oplossing is voor occasionele verplaatsingen. In bepaalde gevallen die gaan boven de vastgelegde kilometerprijs wordt het pas interessant. Eronder niet.
Dan hoeft het antwoord op welke kostengerelateerde opmerking dan ook niet een standaard "dan moet je maar een pas gebruiken" zijn.

Citaat:
Ook als autogebruiker staat men niet voor de reële kost. Wegenbouw en -onderhoud kost enorm, om dan nog te zwijgen over de maatschappelijke kost die gemotoriseerd verkeer met zich meebrengt. Ook die kosten komen uit de budgetten van de verschillende openbare besturen.
Fout.
Autogebruikers financieren niet alleen hun wagen, ze financieren andere kosten mee (waaronder die van de NMBS).

Citaat:
U vergeet natuurlijk dat een bedrijfswagen een gecamoufleerde vorm van loon is.
Nee, ik vergeet dat niet. Jij vergeet echter wel dat de vraag die ik je stelde een andere vraag was, en dat je door dit antwoord te geven gewoon het punt dat ik maakte ondersteunt.
Geen dank, dat was mijn bedoeling.

Citaat:
Dat kan allemaal. Nergens heb ik immers beweerd dat het OV overal en in alles de ideale oplossing of het beste alternatief is.

Wat moge dan wel betekenen "volledige realiseerbaarheid"? Wat blijft er hiervan over als u in de file staat of betrokken raakt in een ongeval? U lijkt wel uit te gaan van de ongenaakbaarheid van de wagen, terwijl er jaarlijks vele doden en gewonden vallen in het verkeer.
De trip die wij maakten en die wij elk jaar wel een keer of twee doen, is praktisch gezien niet eens mogelijk met het openbaar vervoer, tenzij je bereid bent om een hele dag niks anders te doen dan op dat openbaar vervoer te zitten. Dat is "volledige realiseerbaarheid".
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden