http://www.bol.com/nl/p/geschiedenis...1004008490271/
...en hun ouders dus
Ik moet zeggen...
... een afschuwelijk boek!
voor wie het niet gelezen heeft vat ik het in kernwoorden samen :
- belgicistisch
- anti-flamingant
- zéér subjectief !!!
- Links
- anti-conservatief
en zoiets gaan ze geven aan 11'jarigen. Het boek zal die kinderen beïnvloeden op hun later wereldbeeld en terwijl klaagt schimmel over de N-VA die wiki-pagina's aanpast!
Om een voorbeeldje te geven :
"Een kleine groep Vlamingen werkte samen met de Duitsers. Zij wilden van de bezetter een onafhankelijk Vlaanderen loskrijgen, omdat volgens hen België toch nooit de rechten van het Nederlands zou erkennen. Ze noemden zichzelf de 'activisten'. Hun belangrijkste leider was August Borms (1878-1946). Hij mocht dan wel doctor in de Germaanse filologie zijn, van politiek had hij hoegenaamd geen verstand. (...) Gelukkig waren er ook nog andere Vlaamse politici zoals...
Hier ziet u dus alle kenmerken al terugkomen. En zo zijn er meer, staat het boek er eigenlijk vol van...
Ik ga hier niet (zoals...) zielig komen doen dat dat heel oneerlijk is.
Maar ik vraag mij toch af wat u hiervan vindt. Ik heb dit boek dan ook gekocht omdat ik vond dat mijn zoon wel wat Belgische geschiedenis kon gebruiken (ook al ben ik tegen het land, geschiedenis blijft belangrijk naar mijn mening). Maar dit boek geeft alles behalve een objectieve weergave van de feiten!