Los bericht bekijken
Oud 5 september 2014, 17:01   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Daniël Termont kwaad over ‘oneerlijk afschakelplan’ bij blackout

Bleiten !!

Moet je nu burgemeester zijn van zo'n grote stad, om niet van je gouverneur of van de minister, desnoods van een hele rits ambtenaren uit je adressenboekje, de echte reden te kennen?
En als die echte reden dan niet legitiem is, die er van de eerste keer bij te geven ?

Neen ! Bleiten, sossen kunnen niet anders.

titel: Daniël Termont kwaad over ‘oneerlijk afschakelplan’ bij blackout
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140905_01252632

Citaat:
De Gentse burgemeester Daniël Termont is allesbehalve gelukkig met het Vlaamse afschakelplan bij een mogelijke blackout in de winter. Een groot deel van Gent ligt in de gevreesde ‘zone 6’, die als eerste afgekoppeld wordt van het net, terwijl andere havensteden zoals Antwerpen minder geïmpacteerd zijn. Niet eerlijk, vindt de Gentse burgervader.

Bij een mogelijke blackout deze winter is Gent een van de grote slachtoffers. Een groot deel van het havengebied ligt in af te koppelen gebied en ook tienduizenden Gentenaren worden getroffen door het plan. Het hele plan is niet eerlijk verdeeld, stelt de Gentse burgemeester vast.

‘Ik stel vast dat er in de haven van Antwerpen geen enkel licht uit moet, maar de hele Gentse haven wordt wel platgelegd en zonder elektriciteit gezet. In Antwerpen worden geen burgers getroffen, terwijl in Gent 70.000 mensen in het donker zullen zitten. Misschien is daar een zinvolle uitleg voor, maar dan wil ik die graag horen’, aldus Termont op Radio1.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden