8 september 2014, 19:46
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Bijlange nie !
Maar "trots" is een bijzonder duur ding waar je maar weinig aan hebt.
Ik zal er in sommige omstandigheden wel aan lijden. Het is moeilijk zichzelf helemaal uit te zuiveren van alle indoctrinaties die U ondergeschikt maken aan het voordeel van iemand anders, maar ik werk er gestaag aan. Het nirvana van de perfecte, zelfbewuste, vrije egoist is weldra in mijn bereik 
|
Het is nooit te laat om die indoctrinaties te doorzien
Citaat:
Het verdampende geld
Een tweede maar soortgelijke kapitale denkfout is de stelling dat de prijzen automatisch stijgen bij een verhoging van de geldhoeveelheid, dit uit zich vaak in stereotiepe en ongenuanceerde verwijzingen naar Zimbabwe en de Weimar-republiek. Deze gebeurtenissen hoeven we niet te ontkennen maar zijn reacties op een pathologisch economische situatie en dan ook als extremismen te waarderen, deze argumenten inroepen betekent een blokkade voor de progressieve beweging die we trachten aan te wakkeren. Los hiervan, ook hier zien we dat het strikt conformeren aan de verkeersvergelijking elke doorbraak ondermijnt, een beeld analoog aan deflatie:

In reflectie tot deflatie waar neutraal geld vrijkomt, zou hier dat geld 'verdampen' door de prijzen die automatisch verhogen, dergelijke simplismen getuigen niet echt van gezond verstand. Wanneer we hierover diepgaander reflecteren dan zou de mensheid nooit tot een oplossing kunnen komen en dat alsof 'het systeem' een loopje neemt met ons. Anders gezegd, het is als zeggen dat we morgen allemaal miljonair kunnen worden door toepassing van deflatie, vervolgens moeten we wel als bezetenen gaan kopen omdat overmorgen de prijzen automatisch stijgen. Elkeen begiftigd met gezond verstand weet dat zoiets absurd is, het getuigt geenszins van economisch inzicht, toch blijken we dergelijke stellingen vaak als 'economisch' te waarderen.
|
|
|
|