Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Maar ik wil jou wel eens opnieuw spreken eens IS of een andere bende gekken hier actief worden.
Staan roepen dat de sociale zekerheid te duur is, dat de overheid te veel geld van je loon afroomt enz, maar daarnaast ook staan roepen dat dienstplicht, in welke vorm dan ook vrijheidsberoving is, is gemakkelijk.
|
Ik zeg niet dat de sociale zekerheid te duur is. Ik zeg dat het een product is dat je zou moeten kunnen kopen of niet kopen, naargelang je daar zin in hebt, en de centen voor hebt. De overheid roomt teveel geld van mijn loon om daar dingen mee te doen die van slechte kwaliteit zijn en die ik niet wil. Ik zeg niet dat die producten moeten afgeschaft worden, maar wel dat die zouden moeten betaald worden door de mensen die ze willen op vrijwillige basis. Als gij onderwijs wilt, dat ge het betaalt. Als gij ziekenzorg wilt, dat ge het betaalt.
Maar je hebt gelijk dat politie en militaire bescherming wel tot de functies van de staat behoren, maar dan ook enkel die functies. "humanitaire hulp leveren" hoort daar niet bij. Ik denk trouwens dat een klein beroepsleger, en veel kernwapens, een veel afdoender beveiliging is dan een legertje opgeroepen patattenjassers. Als de vijand weet dat het enige waarover ge beschikt, kernwapens zijn, en als ge bovendien aangeeft van niet zullen te aarzelen van ze te gebruiken als defensiemiddel, zijn we al een heel eind. Ge zult U natuurlijk wel niet kunnen moeien met buitenlandse politiek op die manier, en dat is maar goed ook.