Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2004, 13:44   #17
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Tja Nyorsk, ik zeg het toch ook, de echte peuterprogramma's zijn niet zo flitsend misschien, maar dan moet je de klein mannen er al voor zetten, alsof een peuter van 2 zelf de TV gaat opzetten.
Verplichte hersenspoeling laten ondergaan noem ik dat.
En hoe hou je een activere kleuter in de gaten?
Niet door die voor de TV te zetten zou ik zeggen.

En het artikel in de Eos vermeld dat de symptomen duidelijk worden rond het zevende levensjaar. Dan zit er nog 5 jaar invloed van TV tussen.

En wat je kat er mee te maken heeft snap ik niet echt. Maar ik kan het beamen, die beestjes hebben uitgesproken meningen.
Peuters van twee gaan zelden ook uit zichzelf naar de winkel om een nieuwe set blokken te kopen, natuurlijk . Net zoals je een kind een aantal speelgoed-dingen aanbied, en dat kind kan kiezen of het er mee speelt of niet, kun je ook TV aanbieden, en kijken of dat kind daar enigszins in geïnteresseerd is. Verplichte hersenspoeling zou betekenen dat je je kind VERPLICHT om er naar te kijken. Trouwens, de meeste kinderen krijgen beter enige vorm van stimulatie: samen spelen. Zonder die stimulatie krijg je meestal wel een vorm van achterstand hoor. Het is niet fout om je kind wat te helpen met de wereld te exploreren, kinderen hoeven geen zelfstandige individuen te zijn.

Mijn katten hebben wel met alles iets te maken. Ook het gat in de ozonlaag is van hen afkomstig.