Los bericht bekijken
Oud 11 september 2014, 09:52   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Op voorwaarde dat er ook gecontroleerd wordt op dé hoofdoorzaken van ongevallen:

1. Voorrangsnegatie: bestaat geen of amper controle op, onder het mom te moeilijk.

2. Veiligheidsafstand (vooral eenrichtingswegen): bestaat geen of amper controle op, onder het mom van te moeilijk. Daarenboven hebben we geen fatsoenlijke wetgeving betreft veiligheidsafstand of je nu bumperkleeft < 5 m, 20 of 40 m afstand houdt bij 120 kmh, wettelijk maakt het geen verschil.

bvb in D is dat wel duidelijk afgelijnd in stappen en navenant strafpunten.

3. Onaangepaste #snelheid (art 10 wegcode) : een flitser kan dat helemaal niet controleren. Enkel mobiele videowagens kunnen dat, maar dat is weer t e moeilijk of te kostelijk.

Verwar oorzaak niet met gevolg, een hogere #impactsnelheid om welke reden dan ook verzwaart de ongevalgevolgen, de massa van het voertuig doet dat eveneens. Bij vrachtwagen- of busongevallen, ook tram met kwetsbare weggebruikers is enkele kmh al voldoende.
"Snelheid" en "voertuigmassa" is evident aan het verkeer, anders bestaat wegverkeer niet. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinetische_energie

Menselijke fouten bij ongevallen volgens D (overheid):


Ongevaloorzaken en onderzoek:
http://www.adac.de/_mmm/pdf/Konstell...28KB_76230.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 september 2014 om 09:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden