Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dit is oorlog, en het is zeer spijtig dat het museum eraan moest geloven, maar jammer genoeg gebeuren zulke dingen.
|
Inderdaad, maar het contrasteert toch wel met de grote bravoure waarmee de Amerikanen uitpakten over hun precisiewapens en hun grote technologische voorsprong e.d. Ongetwijfeld had de VS op haar satellietfoto's en de vele informatie uit spionagebronnen al lang weet van het bestaan van dit musea en had men toch wel eens kunnen overwegen iets dergelijks goed in de hand te houden. Dat er iets afbrandt tijdens bombardementen is te begrijpen, maar zoiets...
|
Ze hadden daar op hun dooie gemak een paar soldaten kunnen neerplanten om de plundering te voorkomen.
Het is nu gebeurd en het is nu te laat omdat ze er niet aan dachten. Ik kan me dat trouwens goed voorstellen.
So what now? Ineens zijn ze de grote slechten?
|
Wil jij mij eens uitleggen wat de VS concreet al hebben kunnen betekenen voor de Iraakse bevolking want ik zie niet in waarom we ze de grote goeden moeten noemen. Welk profijt heeft de Iraakse bevolking al kunnen halen uit de VS-actie? Want daar voor deed de VS het toch, niet soms?