Melf, U bent misschien historicus, dat blijft nog te bewijzen, maar kom waarom dan ook niet eerst de geschiedenis van het Derde Reich bestuderen, dat zou uw vlaamsgezinde overtuiging misschien wat meer tempereren. Verder, heb ik nooit beweerd dat ik "magistraat" was geweest. Wel ben ik, eind november 1944, in dienst getreden van de gerechtelijke politie en heb dan ook, vanwege de krijgsauditeur, menige dossiers van collaborateurs moeten onderzoeken ( er waren er ongeveer 300.000 voor Brussel alleen ). Ik kan U van een ding verzekeren dat onschuldige mensen door ons spoedig werden vrijgelaten maar dat verklikkers, militaire collaborateurs van de SS,de Gestapo,
de GFP en de Wehrmacht, na een grondig onderzoek, allen te beschikken werden gesteld van het militair gerecht. Geen enkel werd zonder proces gestraft. Andere hebben kunnen onderduiken in het Derde Reich in de wagens van de SS of de Wehrmacht. Verder, had de Gestapo, Louizalaan te Brussel, in september 1944, een
van hun agenten achtergelaten, een zekere Maria Poh, dewelke van haar chefs de opdracht had gekregen de belgische overheid de namen van verklikkers en collaborateurs over te maken, hetgeen, moet ik zeggen, ons werk heeft vergemakkelijk.
Dit kan historisch nagezien worden ! In november 1944 was 21 jaar oud !
Gedurend de bezetting, als lid van groep "G" ook genoemd groep "Dewez", deze laatste
zijnde in dien tijd directeur van de R.TT., heb ik, werkend in de brusselse centrale van de rue de la Paille, inlichtingen over de duitse krijgsmacht kunnen doorseinen naar
Londen. Eind 1943, heb ik moeten onderduiken daar de vijand mij zocht. In september
1944, heb ik deelgenomen aan de bevrijding van de haven van Antwerpen. Ik beschouw dit echter niet allemaal als heldendaden, simpelweg heb ik mijn plicht gedaan.
Ik ben de ironie van al die pubers beu ! Ik ben 81 jaar oud maar genoeg klaarziende om de doelen van al deze pubers tegen te werken. Hun ironie laat mij ijskoud ! LEVE BELGIE EEN EN ONVERDEELBAAR !
Laatst gewijzigd door carlos : 25 oktober 2004 om 16:37.
|