Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
Meer blauw op straat bij black-out
bron
Detail tekst:
Misschien wel slim gezien ware het niet dat de meeste straten in bepaalde gemeenten/steden al ware getto's geworden zijn. Ik stel mij al de meest 'leuke' taferelen voor.
Mijn paranoia in de zin van, 'overdreven achterdocht dan wel', swingt weer de virtuele pan uit.
Getto
|
Enkele keren enkele uurtjes black out deze winter: een geode training voor het komende decennia, wanneer belgie een ontwikkelingsland zal geworden zijn: binnen 10 jaar zal een black out geen nieuws meer zijn. Voor nieuwe kerncentrales is er geen geld, geen draagvlak, wind- en zonneenergie kan men niet opslaan en fossiele brandstoffen zijn niet meer rendabel wegens voorrang voor wind en zon. Bovendien is de kennis van energievoorziening bij zij die democratisch verkozen zijn en het voor het zeggen hebben ongeveer nihil: het zal beginnen met enkele uren blackout en het zal in 10 jaar tijd evolueren naar frequentere blackouts van langere duur. 1 ding zal het aantal blackouts milderen: er zullen een aantal industriele grootverbruikers nog sneller delocaliseren en hun verbruik zal alvast wegvallen. Dat er 's avonds een aantal huisgezinnen zonder electriek zitten, dat is volgens mij trouwens eerder een zegen dan vloek.